Made in Ukraine, вперед: ЄС скасував мито! • OK Factory

Made in Ukraine, вперед: ЄС скасував мито!

ЄС призупинив мита для українських товарів. Які виробники від цього виграють?
Європейський Союз скасував на рік мита на товари Українського виробництва. До цього щороку Україна сплачувала податки у 25 млн євро. Нині цю суму можна зекономити.

Які мита скасовуються

За даними Держстату минулого року Україна експортувала товарів та послуг до ЄС на понад 26 млрд доларів. 40% всього українського експорту припадає на Європейський союз. Експортуємо ми туди в основному сировину. “Топові позиції — кукурудза, насіння ріпаку, макуха, соняшникова олія, м‘ясо птиці, деревина, металургія”, — каже Анжела Махінова, голова робочої групи з питань міжнародної торгівлі Американської торговельної палати в Україні.

З 2016-го між Україною та ЄС діє угода про вільну торгівлю. Проте перехідний період, за який поступово скасовують торговельні мита, для деяких товарів ще не закінчився і мав працювати до 1 січня 2023 року. Крім цього є й торговельні квоти. Тобто, Україна може ввозити в ЄС певний обсяг товару без сплати мита. А за все, що перевищує квоту, треба заплатити. Такі квоти діють зокрема на мед, томатну пасту, куряче м’ясо. Для товарів металургії діє ще й окрема категорія захисних та антидемпінгових мит, які з’явилися окремо від угоди про асоціацію між Україною і ЄС. “На сьогодні у нас два товари з цими митами: труби безшовні — до 25% від їхньої вартості це — мито. І гарячекатаний прокат — там мито 60 євро за тону”, — пояснює Махінова.

Проте для українських товарів залишаються нетарифні бар’єри. Зокрема Євросоюз залишив вимоги до оцінки відповідності товарів стандартам якості ЄС, що регулює окрема угода ACAA (Угода про оцінку відповідності та прийнятність промислової продукції — ред), говорить Анжела Махінова: “Тому очікувати, що буде якийсь якісний стрибок у структурі експорту, що ми побачимо якусь машинобудівну, високотехнологічну продукцію, на жаль, не доводиться”.

Проте заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський запевняє, що якість українських товарів не є головним гальмом в експорті. Проблема насамперед з тим, що в Україні не достатньо виробництв та потужностей переробної промисловості, які виготовляють високотехнологічну продукцію. Тому країна й експортує в більшості сировину.

Проте для виробництв які готові конкурувати на європейському та світовому ринку з’явився новий потужний інструмент продажів, в цьому переконує Олександр Кальонов, засновник порталу просування Українських виробників Factory Ukraine: “В Україні достатньо якісних виробників щоб конкурувати на світовому рівні, є всі можливості розвиватись навіть в таких умовах, ми цьому активно допомагаємо за допомогою технологій та використовуючи схожий досвід інших країн”.

Хто виграє від скасування мита

За словами Анжели Махінової скасування мита на українські товари — це позитивний крок безпосередньо для сільськогосподарської продукції. “Позитивно може бути для тих видів продукції, де квота є не значною. Це, наприклад, мед, м’ясо курятини, ячмінь, крупа, борошно, цукор, крохмаль, овес. Є шанс, що після скасування тарифної квоти ми отримаємо більш конкурентну позицію на ринку ЄС”, — говорить Махінова.

“Важлива точка докладання зусиль для українських виробників металопродукції — забрати долю в росіян”. Експертка пояснює, що по частині експортних товарів, таких, як насіння ріпаку, деревині, електрокабелів для автомобілів й раніше була нульова ставка. А Дмитро Кисилевський додає, що скасування мита позначиться також і на металургії: “Були конкретні мита для конкретних виробників, які ЄС встановлював навіть, коли вже була угода про асоціацію. Також діє захисне мито проти будь-якого імпорту металопродукції в ЄС. Їхнє скасування для України матиме більший ефект, тому що мита на металопродукцію обмежували реальні постачання української продукції на ринок Європи. І були певні товари, які з суто комерційних причин по маржі не проходили, тобто не було економічного сенсу їх туди постачати”.

До того ж додає Кисилевський, збільшити кількість української металургійної продукції на європейському ринку допоможе ембарго на її постачання з Росії: “Це дуже важлива точка докладання зусиль для українських виробників металопродукції — вони зможуть забрати долю в росіян”.

Це ключовий момент для Українських виробників

Олександр Кальонов

“Це ключовий момент для Українських виробників: адаптуватись до нових умов, до інших ринків та просувати на таких платформах як Factory Ukraine свою готову продукцію та свої виробничі потужності, замість сировини на якій інші країни отримують надприбутки” пояснює Олександр Кальонов, засновник порталу.

Проблеми з реалізацією

Міністр економіки України Юлія Свириденко зазначила, що пропозиція Єврокомісії скасувати мито допоможе Україні й світу зберегти продовольчу безпеку. Водночас постає питання, як експортувати товар за кордон. З початком повномасштабної війни в Україні логістичні маршрути експорту через закриття портів Чорного моря ускладнилися. Через це українські виробники намагаються вести продукцію через порти європейських країн, зокрема Румунії, Польщі та країн Балтії, говорить Дмитро Кисилеський. А такі логістичні маршрути потребують додаткових витрат.

“Аграрна продукція — усе зосереджено на припортових елеваторах, які знаходяться на березі Чорного моря. З-під Одещини на Львівщину і Закарпаття треба мільйони тонн зерна вивезти залізницею. Можна порахувати, скільки це буде коштувати”, — пояснює економіст Олег Пендзин, та додає, що окрім цього буде важко вписати українські додаткові маршрути в щільний графік європейських залізничних шляхів.

Продукти металургії, зазначає Пендзин, теж раніше йшли морем: “Через Маріуполь, Керченську протоку. Як зараз все це буде йти через залізницю? Можливості західної залізниці достатньо обмеженні, там немає такого вікна, щоб у такому обсязі вивозити українську продукцію”.

Проте, 16 травня на спільній пресконференції у Варшаві єврокомісара з питань сільського господарства Януша Войцєховського та міністрів сільського господарства України, Польщі, США, обговорювали план допомоги Україні в транспортуванні продукції в ЄС. Йшлося і про залізничні “коридори солідарності”, і про суттєву допомогу з логістикою, і про найближчі до України польські порти у Гдині, Гданську та Свіноуйсьце, які зможуть стати хабами для української продукції.

За матеріалами Suspilne.

We will be happy to hear your thoughts

      Leave a reply

      OK Factory
      Logo
      Reset Password
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Ninja Silhouette 9 hours ago

      Joe Doe in London, England purchased a

      Joe Doe in London?

      Joe Doe in London, England purchased a

      Joe Doe in London?

      Joe Doe in London, England purchased a

      Joe Doe in London?

      Joe Doe in London, England purchased a